Усе бацькі без выключэння хочуць бачыць сваіх дзяцей паспяховымі і таленавітымі. Аднак самастойна развіваць нейкія здольнасці ў дзіцяці ёсць магчымасць далёка не ва ўсіх бацькоў. І вось тут на дапамогу мамам і татам прыходзяць разнастайныя гурткі і секцыі для дзяцей.
"ПЛЮСЫ":
1.
- змена віду дзейнасці,
- змена стылю зносін,
- змена круга зносін,
- змена становішча.
2. Гэта спосаб арганізацыі вольнага часу.
3. Заняткі ў гуртку, секцыі-гэта зносіны.
4. Заняткі ў гуртку, секцыі спрыяюць фарміраванню адказнасці, самастойнасці.
5. Заняткі ў гуртку, секцыі спрыяюць развіццю здольнасцяў.
6. Заняткі ў гуртку, секцыі спрыяюць павышэнню самаацэнкі.
Ёсць, вядома, і аргументы "СУПРАЦЬ":
1. Заняткі ў гуртку, секцыі патрабуюць дадатковага часу.
2. Заняткі ў гуртку, секцыі-гэта дадатковыя нагрузкі.
3. Заняткі ў гуртку, секцыі-гэта дадатковыя нагрузкі для бацькоў.
Спартыўныя секцыі. Кароткая характарыстыка:
- фізічнае развіццё: спрыяюць агульнаму фізічнаму развіццю, ўмацоўваюць здароўе, развіваюць спрыт і каардынацыю рухаў, выпрацоўваюць мышачную сілу;
- псіхічнае развіццё: дапамагаюць выпрацаваць сілу волі, настойлівасць, упэўненасць у сабе, уменне пастаяць за сябе, уменне трываць боль і стомленасць, пераадольваць перашкоды, навыкі працы ў камандзе;
- дадатковыя перавагі: добры адпачынак пасля працяглага сядзення за партай, магчымасць дзіцяці выплюхнуць назапашаную энергію ў канструктыўнай форме.
Спартыўныя секцыі могуць быць самымі разнастайнымі: хакей, валейбол, баскетбол, футбол, тэніс, розныя віды барацьбы, лёгкая атлетыка, батут, басейн. Усяго і не пералічыш. У кожнага віду спорту свая спецыфіка. Для заняткі некаторымі патрэбныя пэўныя зыходныя здольнасці. Іншыя пад сілу любому жадаючаму. Канкрэтны выбар залежыць ад дадзеных будучага спартсмена, яго інтарэсаў і пераваг, іншых фактараў (наяўнасць секцый побач з домам, кошт заняткаў і г. д.)
Харэаграфічныя гурткі. Кароткая характарыстыка:
- фізічнае развіццё: гэтак жа як і спартыўныя секцыі, спрыяюць агульнаму фізічнаму развіццю, развіваюць спрыт і каардынацыю рухаў. Акрамя таго, дапамагаюць выпрацаваць пачуццё рытму, гнуткасць;
- псіхічнае развіццё: патрабуюць сілы волі, цвёрдага характару, уменні змагацца з цяжкасцямі і няўдачамі. Як правіла, суправаджаюцца публічнымі выступамі, што выпрацоўвае упэўненасць у сабе. Дае магчымасць дзіцяці праявіць сваю індывідуальнасць;
- дадатковыя перавагі: рухальная актыўнасць дапамагае пераадолець стомленасць пасля школы. А валоданне тэхнікай выканання розных танцавальных элементаў заўсёды спатрэбіцца вашаму дзіцяці.
Мастацкія гурткі. Кароткая характарыстыка:
- фізічнае развіццё: развіваюць дробную маторыку;
- псіхічнае развіццё: фармуюць уседлівасць, развіваюць увагу, вучаць самакантролю, цярпенню. Выхоўваюць творчае стаўленне да навакольнага свету, развіваюць уяўленне;
- дадатковыя перавагі: дзіця навучыцца працаваць з рознымі мастацкімі матэрыяламі (гуаш, акварэль, васковыя крэйды, каляровыя алоўкі, фламастэры), выкарыстоўваць нетрадыцыйныя матэрыялы: лісце, насенне, шкарлупіну арэхаў і да т. п. атрымае нейкі аб'ём ведаў пра гісторыю мастацтва, яго асноўных напрамках.
Музычныя школы, гурткі. Кароткая характарыстыка:
- фізічнае развіццё: развіваюць пачуццё рытму, музычны слых. Трэніруюць дробную маторыку, зрокава-маторную каардынацыю;
- псіхічнае развіццё: выпрацоўваюць сілу волі, настойлівасць, дысцыплінаванасць. Ад дзіцяці спатрэбяцца добрыя ўвагу і памяць;
- дадатковыя перавагі: дзіця атрымае музычную адукацыю.
Калі астатнія гурткі можна наведваць на ўзроўні хобі, то музыкай трэба займацца сур'ёзна, прафесійна ці не займацца наогул. Навучанне запатрабуе выдаткаў часу, сіл. Дзіцяці прыйдзецца кантраляваць, часам прымушаць. Калі сын ці дачка не праяўляюць гарачага жадання прысвяціць сябе музыцы, як след падумайце, ці варта пачынаць заняткі.
Вакальныя студыі. Кароткая характарыстыка:
- фізічнае развіццё: развіваюць пачуццё рытму, музычны слых;
- псіхічнае развіццё: выступленні на сцэне дапамогуць дзіцяці перамагчы страх зносін, сарамлівасць, здабыць упэўненасць у сабе;
- дадатковыя перавагі: вашаму дзіцяці паставяць голас, навучаць тэхніцы спеваў.
Накіраванасць можа быць рознай: опернае спевы, папулярная эстрада, Фальклор.
Тэатральныя студыі. Кароткая характарыстыка:
- фізічнае развіццё: заняткі па тэхніцы прамовы даюць магчымасць распрацоўваць маўленчай апарат, навучыцца гаварыць правільна і прыгожа. Заняткі па сцэнічным руху накіраваны на здабыццё кантролю над сваім целам;
- псіхічнае развіццё: развіццё камунікатыўных навыкаў - уменні ясна выказваць свае думкі і пачуцці, уменне разумець іншых людзей. Развіццё асноўных псіхічных функцый-увагі і памяці. Пераадоленне страху перад публічнымі выступамі. Развіццё ўяўлення. Магчымасць для самавыяўлення;
- дадатковыя перавагі: знаёмства з тэатральнай культурай.
Гурткі прыкладной творчасці. Кароткая характарыстыка:
- фізічнае развіццё: развіваюць дробную маторыку, зрокава-маторную каардынацыю;
- псіхічнае развіццё: спрыяюць выпрацоўцы цярпення, уседлівасці, настойлівасці. Патрабуюць увагі і самакантролю. Развіваюць творчыя здольнасці;
- дадатковыя перавагі: дзіця набудзе ўменні і навыкі, якія абавязкова спатрэбяцца яму ў далейшым жыцці.
Да гэтай групе, у прыватнасці, адносяцца гурткі вязання, кройкі і шыцця, бісерапляцення, мяккай цацкі, лепкі.
"Навуковыя" гурткі. Пад гэтай умоўнай назвай мы аб'ядналі тыя гурткі, заняткі ў якіх накіраваны на пазнанне розных навуковых абласцей, развіццё мыслення. Напрыклад:
- журналістыкі, дзе маленькі рэпарцёр або рэдактар можа паспрабаваць свае сілы ў вусным і пісьмовым жанры;
- псіхалогіі, у якіх дзіцяці дапамогуць лепш зразумець сябе, навучыцца мець зносіны з навакольнымі, развіць свае здольнасці і перамагчы недахопы;
- гісторыка-археалагічныя, якія спалучаюць вывучэнне тэорыі з наведваннем музеяў, вывучэннем мясцовасці ў паходах. Дадатковая інфармацыя, якая атрымліваецца пры гэтым дзіцем, пашырае кругагляд;
- кампутарныя, накіраваныя на авалоданне неабходнымі ў сучасным жыцці навыкамі карыстальніка кампутарнай тэхнікай;
- замежных моў, значнасць і карыснасць якіх цяжка пераацаніць;
- шахматныя, якія развіваюць лагічнае мысленне, канцэнтрацыю ўвагі, самавалоданне, адказнасць, самастойнасць.
Па матэрыялах сайта http://adalin.mospsy.ru/